Kreikkalainen salaatti














En mielestäni oo postannu aikasemmin tätä, mut jos oon niin tässä sit uudelleen :D. Eli Kreikkalainen salaatti Kreetan matkan ja sieltä ostetun kilon fetaköntin innoittamana. Ainoa vaan että unohdin oliivit :( Mitään määriä en tähän laita...

Jääsalaattia
kirsikkatomaatteja
punasipulia
kurkkua
fetaa
oliiviöljyä
ripaus suolaa
ripaus mustapippuria
päälle oreganoa

Eli paloiksi ja kippoihin, päälle jöötti fetaa ja lorotellaan laadukasta oliiviöljyä.

Ostin Kreetalta huippulaadukasta öljyä ja kyllä huomaa maussa ettei oo todellakaan mitään rainbowta! Eli ehkä mä lopetan pihistelyn näin suomenkin kaupoissa ja ostan jatkossa vaan laadukkaita öljyjä. Kunhan ensin saan käytettyä ton litran pönikän loppuun :D

Mun mielestä kaikkien pitäisi alkaa lotraamaan oliiviöljyn kanssa. Luin jostain, että Kreikkalaiset/Kreetalaiset kuluttaa oliiviöljyä päivässä keskimäärin 70ml/hlö kun taas suomalaiset vastaavasti kuluttaa 200ml/hlö VUODESSA. mikäli nyt muistan oikein. No mulla nyt on muutenkin ollu aina joku salattu himo oliiviöljyä kohtaan :D yläasteela tein johonkin kurssityöhön väkisin esitelmän oliiviöljystä ja mun pari suuttu mulle siitä, koska se ei olis halunnu sitä työhön :D mut minkäs teet.

Myös toi käyttämäni oregano on Kreetan tuliainen ja sellasessa kimpussa/puntissa/missälie ja maku on huomattavasti voimakkaampi ja parempi kuin perus purkitetussa oreganossa, joka ei tohon verrattuna maistu yhtään miltään.

Miksei suomesta saa tälläsiä ihanuuksia?? (kertokaa joku jos saa niin juoksen sinne heti!) Mutta sit taas toisaalta, saan sopivan tekosyyn matkusteluun kun mausteet loppuu :D Mikäli siihen nyt edes mitään syitä tarvitsee..

Kommentit